بازسازی، نوسازی و تعمیرات ساختمان

خطر انفجار در کمین کاخ سعدآباد

رئیس سابق کاخ سعدآباد در مراسم تودیع خود نسبت به قرارگیری این مجموعه در خطر انفحار به علت لوله های گاز فرسوده هشدار داد.

17 اردیبهشت 1401

بررسی ها نشان می دهد مغز انسان در فضا به دلیل جابجایی مایع مغزی، نخاعی تغییر شکل می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی روسیه با انجام یک مطالعه نو سعی کرده اند به این سوال که پس از مدت ها حضور در فضا چه اتفاقی برای مغز انسان می افتد، پاسخ دهند.

9 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به کمبریج، انگلستان

کمبریج، شهری احاطه شده در آثار معماری باشکوه و دیدنی است. شهری که در سنت و تاریخ غوطه ور است و آن را بیش از هر چیز به خاطر دانشگاه های تراز اولش در سطح جهان می شناسند. کالج های قدیمی این شهر میزبان تعدادی از بزرگترین دانشمندان جهان بوده اند. فضاهای سبز این...

6 اردیبهشت 1401

انقلاب داده ها در خدمت اهداف توسعه پایدار

بخش هایی از گزارش توسعه جهانی 2021؛ داده ها در خدمت زندگی بهتر که بانک جهانی آن را منتشر نموده، به وسیله مرکز پژوهش های اتاق ایران ترجمه شد.

5 اردیبهشت 1401

پارک ساعی، مکانی مناسب برای گردش و آشنایی بچه ها با الفبای پارسی و حیوانات

پارک ساعی یکی از جاذبه های گردشگری دوست داشتنی تهران و البته خیابان ولیعصر است که سال های سال است میزبان گردشگرانی از تهران، ایران و سراسر دنیا است. کار درخت کاری این پارک را مهندس ساعی، پدر جنگل داری ایران انجام داد. کار طراحی پارک را استاد حسن محجوبی...

25 فروردین 1401

روستاهای کویری هم با کمبود زمین مواجهند!

بنا به گفته کارشناسان و مسئولان، بسیاری از روستاهای کشور تغییر شکل داده و دیگر اثری از حالت سنتی در آن دیده نمی شود. در شرایطی که افراد ثروتمند به راحتی با پرداخت جریمه می توانند در روستاها ویلا بسازند، ساکنان اصلی با محدودیت طرحهای هادی مواجهند؛ از...

18 بهمن 1400

خانه ای در تهران که برای ساختش حتی یک درخت قطع نشد

هنوز در تهران امروز می توانیم شاهد بناهایی باشیم که ساعت ها می گردد آن را دید و معمارش را برای خلق چنین بنایی تحسین کرد. مجتمع مسکونی نیاوران که به وسیله معمار خوش ذوق جوان، محمدرضا نیکبخت، طراحی شده است، یکی از این هاست. با خبرنگاران همراه باشید.

14 بهمن 1400

وزیر میراث فرهنگی بر برطرف موانع توسعه گردشگری تمرکز نموده است

ایرنا/ براساس سخنان نماینده مجلس و آخرین اخبار بدست آمده، وزیر میراث فرهنگی بر برطرف موانع توسعه گردشگری تمرکز نموده است.

22 دی 1400

ممنوع هایی که در اروپا مشروع می شوند، تمایل روزافزون اروپایی ها به ساخت حصارهای مرزی

در جریان بحران پناهندگان اروپا در راستا عبور از خط قرمزهای خود قرار گرفته و ساخت حصارهای مرزی برای مقابله با پناهجویان که به عنوان تابو در این اتحادیه مطرح بود مشروعیت می یابد.

21 دی 1400

جایزه وارکی به معلم فداکار بیجاری تعلق نگرفت ، مطهرنیا: جایزه به یک آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت

معلم فداکار بیجاری گفت: متاسفانه به دلایلی، جایزه یک میلیون دلاری وارکی به یک معلم آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت.

8 دی 1400

ژن درمانی روشی نویدبخش برای درمان سندرم آنجلمن

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای شمالی آمریکا پیروز شدند با ژن درمانی یک روش امیدوار کننده برای درمان سندرم آنجلمن بیابند.

28 آبان 1400

37 پروژه مالی، عمرانی و خدماتی در کمیجان به بهره برداری رسید

خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: همزمان با هفته دولت 37 پروژه مالی، عمرانی و خدماتی در کمیجان به بهره برداری رسید.

8 شهریور 1400

کرونا آخرین ایستگاه مسائل اقامتگاه های بوم گردی خواهد بود؟

#کرونا همچنان در ایران می تازد و هنوز به ایستگاه سرانجامی نرسیده و در حالی که در پنجمین پیک خود به سر می برد، به بسیاری از فعالیت ها و مشاغل #گردشگری سرانجام داده است.

1 شهریور 1400

آنچارتد 4 هم روی کامپیوتر عرضه می گردد

هنوز این خبر رسما اعلام نشده است، ولی کم و بیش باید آن را قطعی بدانیم. این طور که به نظر می رسد، آنچارتد 4 بازی بعدی سونی است که برای عرضه روی کامپیوتر برنامه ریزی شده. سونی در یکی جلسات اخیر خود برای سرمایه گذاران، مشخصا به عرضه آنچارتد 4 روی کامپیوتر اشاره...

4 تیر 1400

آشنایی با دهکده تاریخی و گردشگری کردان

کردان یک دهکده تاریخی است که در حدود 25 کیلومتری شمال غربی شهر کرج در استان البرز و حدود 50 کیلومتری غرب تهران واقع شده است. این روستای نسبتا عظیم حدود 104 هکتار است و با دارا بودن ویلاهای بیشمار و بسیار زیبا برای گردشگران یک منطقه گردشگری و اقامتی جذاب محسوب...

19 اردیبهشت 1400

آب درمانی در استخر چگونه است؟

آب درمانی در استخر یکی از روش هایی است که از نیاکان دور ما به ارث رسیده است. در این روش درمانی نه تنها فرآیند بهبود با سرعت بیشتری شروع می گردد، بلکه بیمار از محاسن تناسب اندام نیز بهره مند خواهد شد.

28 اسفند 1399

قلعه مورس ها در پرتغال

پرتغال کشوری است کوچک که در حاشیه غربی شبه جزیره ایبری یعنی پائین ترین بخش جنوب غربی اروپا واقع شده است. این سرزمین را میتوان امتداد فلات مرتفع مرکزی کشور اسپانیا دانست که هرچه به طرف دریا پیش میرود ، ارتفاعشکمتر می گردد. سواحل غربی و جنوبی آن را اقیانوس...

21 آذر 1399

بهره برداری از 117 پروژه آب وخاکی در سیستان وبلوچستان

خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: 117 پروژه آب و خاک با صرف اعتباری بالغ بر 116میلیارد و 909میلیون ریال در هفته دولت در سطح استان به بهره برداری رسید.

20 مهر 1399

پوشش پلیمری برای جلوگیری از پس زده شدن ایمپلنت استخوان ها

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، نصب ایمپلنت برای ترمیم استخوان ها همواره با چالش جداشدن و شکستگی همراه است و استفاده از یک پوشش پلیمری جدید می تواند این مشکل را حل نماید.

29 شهریور 1399

ایده های لامپ صنعتی برای طراحی جدید در سال 2020

امروزه طراحی دکوراسیون صنعتی و لامپ صنعتی به فراخور آن، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شده است. به همین دلیل نیز امروز ما تصمیم گرفته ایم تا تعدادی از نمونه های ساخته شده محبوب و کارآمد از این نوع چراغ را برای شما به نمایش بگذاریم. اولین ایده ای که قرار...

8 شهریور 1399
تعداد: (23)