جایزه وارکی به معلم فداکار بیجاری تعلق نگرفت ، مطهرنیا: جایزه به یک آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، معلم فداکار بیجاری گفت: متاسفانه به دلایلی، جایزه یک میلیون دلاری وارکی به یک معلم آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت.

جایزه وارکی به معلم فداکار بیجاری تعلق نگرفت ، مطهرنیا: جایزه به یک آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ توسعه زندگی، معلم فداکار بیجاری گفت: متاسفانه به دلایلی، جایزه یک میلیون دلاری وارکی به یک معلم آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت.

یک ماهی می شد که همهمه کاندید شدن معلم فداکار بیجاری در فهرست 10 معلم برتر جهان، ایران را شگفت زده کرد.

معلمی از خطه کردستان و زاده بیجار گروس، معلمی که نام و آوازه فداکاری هایش، همانند اسمش تا ثریا رفته و همه او را به عنوان فرشته نجات بچه ها این مرز و بوم می شناسند.

معلمی که در طی 26 سال خدمت خود در روستا های محروم و دور افتاده استان، خود را وقف آینده و رسیدگی به بچه ها محروم روستایی نموده است.

در دوران کودکیش رویای پرواز را در سر می پروراند و آرزویش این بود که خلبان جت های جنگی گردد و آینده خود را در خلبانی می دید، اما دست تقدیر او را به سوی شغل معلمی سوق داد تا فرشته نجاتی باشد برای بچه های که از فقر و محرومیت و بیماری رنج می برند.

26 سال از عمر خود را در روستا های دور افتاده و محروم استان صرف کرد تا هیچ کودکی به علت دوری و عدم توان اقتصادی از تحصیل بازنماند.

ثریا مطهر نیا، معلمی فداکار و دلسوز که همه هم و غم خود را برای بچه ها محروم روستایی گذاشته و سمنی را راه اندازی نموده است که امروزه قریب به یک هزار و 100 کودک را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد کودک نزدیک به 270 نفر از آن ها از بیماری های سخت رنج می برند و نیازمند درمان فوری هستند.

در بیست و ششمین سال خدمت خود، برای اولین بار در بنیاد وارکی در فهرست 10 معلم برتر جهان نهاده شد.

کارنامه فداکاری ها، جان فشانی ها و از خود گذشتن ها و اقدامات انسان محبت آمیز این معلم فداکار بیجاری آنچنان وسیع است که همه یقین داشتند که جایزه یک میلیون دلاری وارکی متعلق به وی خواهد بود؛ جایزه ای که قرار بود صرف بچه ها محروم روستایی گردد.

بر خلاف انتظار همه، در پشت پرده این حکایت شیرین و دلچسب انتخاب معلم کردستانی در فهرست معلمان برتر جهان، هرچه که بود، جایزه وارکی به وی نرسید؟!

این معلم فداکار بیجاری گفت: جایزه یک میلیون دلاری وارکی به یک معلم آمریکایی رسید که حتی یک صدم من هم رزومه نداشت.

ثریا مطهرنیا در مصاحبه با ایسنا در مورد بنیاد وارکی، اظهار کرد: بنیاد وارکی هرساله با همکاری یونسکو از کل جهان سعی دارد که برترین معلم را شناسایی و معرفی کند.

وی ادامه داد: سال جاری از بین 121 کشور و کاندید شدن بالغ بر 8 هزار معلم از سراسر جهان، بنده در فهرست 10 نفر برتر آن ها نهاده شدم.

مطهرنیا یکی از دلایل موفقیت خود را عشق، علاقە، تعهد و وظیفە انسانی خود در قبال بچه ها محروم روستا ها دانست و اضافه نمود: یکی از شاخص هایی که بنیاد وارکی بسیار بر آن تاکید و من را به عنوان 10 نفر برتر منتخب کرد؛ بحث کار های بشر دوستانە برای بچه ها روستایی و بعلاوه فعالیت در حوزە بازسازی مدارس فرسودە و تجهیز امکانات آموزشی مدارس بودە است.

وی داشتن ارتباط عاطفی و صمیمانه با مردم روستا را یکی از دلایل موفیقت خود در این زمینه دانست و اضافه نمود: داشتن ارتباط عاطفی و صمیمانه با مردم روستا سبب شد تا والدین بچه ها بیشتر به حرف های من گوش نمایند.

این معلم فداکار بیجاری گفت: اوایل خدمت خود، بسیاری از خانواده ها به علت مسائل اقتصادی و ... نسبت به سوادآموزی و تحصیل دختران بی تفاوت بودند، و در همان سال ها سعی کردم تا آن جایی که برایم مقدور است از ترک تحصیل حتی یک کودک هم جلوگیری کنم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جایزه وارکی به معلم فداکار بیجاری تعلق نگرفت ، مطهرنیا: جایزه به یک آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه وارکی به معلم فداکار بیجاری تعلق نگرفت ، مطهرنیا: جایزه به یک آمریکایی رسید که نصف رزومه مرا هم نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید