فوائد شگفت انگیز خیساندن پیش از مصرف بادام در آب

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، مصرف بادام خیسانده شده که به اسم یک غذای کامل در نظر گرفته می گردد، به اثبات رسیده است که از نظر سلامت و بعلاوه زیبایی بسیار مفید است. این مغز حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E

فوائد شگفت انگیز خیساندن پیش از مصرف بادام در آب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

مصرف بادام خیسانده شده که به اسم یک غذای کامل در نظر گرفته می گردد، به اثبات رسیده است که از نظر سلامت و بعلاوه زیبایی بسیار مفید است. این مغز حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین E، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، مهمیم، کلسیم، فسفر، سلنیوم، مس، نیاسین و روی است. هنگامی که بادام در آب خسیانده می گردد، نوعی مهار نماینده آنزیم از پوست آن آزاد می گردد که در اصل وسیله ای است در محافظت از دانه تا زمانی که رطوبت را به منظور جوانه زنی به خود جذب کند. بیشتر ما نمی دانیم که با خوردن بادام به روش اشتباه، ممکن است تمام فوائد سلامتی بخش آن را از دست دهیم. حتی فراتر از آن می تواند به دستگاه گوارش هم آسیب وارد سازد. تمامی فوائد سلامتی بخش موجود در بادام تنها زمانی به طور مطلوب عاید شما خواهد شد که ابتدا آن را در آب خیسانده و سپس مصرف کنید. خیساندن بادام، فیتاتها را خنثی ساخته و مواد مغذی موجود در بادام را آزاد می سازد، در نتیجه آن را میان وعده ای خوشمزه ساخته که می تواند به منظور طعم و هم مواد مغذی با انواع مواد غذایی ترکیب گردد.

بهبود هضم

بیشتر بخوانید: حقایق تغذیه ای شیر بادام

هنگامی که بادام در آب خسیانده می گردد، نوعی مهار نماینده آنزیم از پوست آن آزاد می گردد که در اصل وسیله ای است در محافظت از دانه تا زمانی که رطوبت را به منظور جوانه زنی به خود جذب کند.

این مهار نماینده آنزیم به دسترسی بهتر مواد مغذی موجود در بادام یاری کرده و هضم آنها را آسانتر می سازد.

طبق مطالعه صورت گرفته به وسیله مؤسسه تحقیقات غذایی، خیساندن این مغز در آب تنها راه آزاد ساختن آنزیم لیپاز است که به هضم چربی ها یاری می کند.

یاری به کاهش وزن

به گزارش مجله بریتانیایی تغذیه، بادام سرشار از ویتامین E و هم چربی های اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) است که وجودشان جهت پایین آوردن کلسترول بد بسیار مفید است.

چربیهای اشباع نشده مونو بعلاوه اشتها را مهار ساخته در نتیجه بادام خیس خورده از پرخوری جلوگیری کرده به کاهش وزن یاری می کند.

در ازای هر 10 پوند یا 5ر4 کیلوگرم از وزن، 1 بادام خیسانده شده را مصرف کنید. تنها در صورتی که قصد اضافه کردن بر وزن خود را دارید، اندازه بیشتری مصرف کنید، و چنانچه بخواهید از وزنتان کاسته گردد، اندازه کمتری از آن را مصرف نمایید. مجموع تعداد بادام را می توان به دسته هایی تقسیم کرد و در طول روز مصرف نمود.

یاری به جلوگیری از ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی

به گزارش مجله اروپایی تغذیه بالینی، بادام خیسانده شده به افزایش لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL) و کاهش سطح لیپوپروتئین های کم چگال (LDL) یاری کرده که به کنترل مؤثر سطوح کلسترول که برای قلب مفید است یاری می کند.

ویتامین E موجود در بادام به اسم آنتی اکسیدان عمل کرده که به کاهش خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی یاری می کند، اسید فولیک به کاهش سطح هموسیستئین یاری کرده بطوریکه خطر انسداد شریانی را کاهش می دهد، در حالی که مهمیم موجود به جلوگیری از بروز حملات قلبی یاری می کند.

بادام خیسانده شده بعلاوه به کاهش سی راکتیو پروتئین یا پروتئین واکنشگر C یاری کرده در نتیجه التهابی که به عروق خونی صدمه می زند را به حداقل می رساند.

یاری به پیشگیری از سرطان

طی مطالعه صورت گرفته در سال 19980 معین شد که ویتامین B17 یا لتریل موجود در بادام وسیله ای جهت مبارزه با سرطان بوده و امید به زندگی را افزایش می دهد.

خطر ابتلاء به سرطان هم به علت سطح پایین چربیهای اشباع شده و سطوح بالای ویتامین E موجود در بادام به حداقل می رسد.

فلاونوئیدهای موجود در بادام از توانایی سرکوب تومور پروستات و سرطان سینه برخوردارند.

یاری به کنترل دیابت و فشار خون

به گزارش مجله تغذیه، بادام خسیانده شده هنگامی که با رژیم کم کالری مصرف گردد، سطوح قند خون، انسولین و سدیم را کاهش داده و سطوح مهمیم و آنتی اکسیدانهای محافظ را افزایش می دهد، در نتیجه دیابت و فشار خون تحت کنترل در می آیند.

نقشی حیاتی در طول دوران بارداری

علت اصلی که به زنان باردار توصیه می گردد بادام خیسانده شده مصرف نمایند این است که فولیک اسید موجود در بادام احتمال نقص مادرزادی را در نوزادان تازه متولد شده به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد.

استفاده متفاوت از بادام خیسانده شده برای مسائل مختلف مرتبط با سلامت

علاوه بر فوائد سلامتی بخشی که در بالا اشاره شد، در این بخش فوائد بی تعداد دیگر بادام خیسانده شده را در رابطه با بعضی مسائل مرتبط با سلامت معرفی می کنیم. اندازه مشخص شده از بادام را به مدت یک شب در آب قرار داده تا خیس خورند، سپس به هنگام صبح پوست آنها را کنده و از دستورالعمل های داده شده پیروی کنید.

8 تا 10 عدد از آنها را آسیاب کرده تا فرم خمیری یا پوره مانند به خود گرفته و مصرف کنید. انجام این کار به مدت حدوداً 3 ماه موجب درمان کم خونی می گردد.

بادام ها (8 تا 10 عدد) را آسیاب و به شکل پوره درآورید. یک قاشق چایخوری جوز هندی و یک سر انگشت پودر زنجبیل خشک را به این خمیر افزوده، در یک لیوان شیر گرم مخلوط کرده و بنوشید. این کار به برطرف عصبانیت و اضطراب یاری خواهد نمود.

1 عدد بادام و 1 عدد خرمای خشک را به مدت یک شب در آب قرار داده خیس بخورند. بادام را پوست کنده و آن را با خرما آسیاب کنید. به منظور درمان هایپومنوره (پریود ناکافی)، این پوره با کره و اندازهی آبنبات شکری نرم (Suger candy) به مدت 3 ماه مصرف نمایید.

2 قاشق چایخوری کره و اندازه کمی آبنبات شکری را به حدود 10 بادام اضافه کنید. به منظور بهبود توانایی به خاطر سپاری بهتر و به عبارت دیگر بهبود حافظه، آن را حدود 2 ماه مصرف نمایید.

حدود 5 عدد از این مغز گیاهی را آسیاب کرده تا به پوره تبدیل گردد، آن را با یک لیوان آب بهم زده و بنوشید. این نوشیدنی به بهبود سریعتر بثورات ناشی از آبله مرغان یاری می کند.

اندازه کمی آبنبات شکری را به حدود 5 عدد بادام افزوده و آنها را آسیاب کرده تا به شکل پوره درآیند. این خمیر یا پوره را به منظور تسکین سرفه مداوم منتج به اشکال در تخلیه مخاط دو مرتبه در روز مانند آبنبات لیس بزنید.

حدود 05ر1 اونس کره را در 10 تا 12 عدد بادام مخلوط کرده و مصرف کنید یا می توانید پیش از آن بادامهای خیسانده شده را با اندازه مساوی دانه فلفل آسیاب کرده، آبنبات شکری به آن افزوده و خمیر بدست آمده را لیس بزنید. هر دو معجون به ویژه برای افرادی که سعی در غلبه بر لکنت زبان دارند مفید است. به طور مداوم به مدت چند ماه جهت نتیجه گرفتن بهره ببرید.

حدود 6 عدد بادام را خیسانده، 3 عدد هل سبز و 2 عدد خرما در آب به مدت یک شب قرار داده خیس بخورند (ترجیحاً در یک ظرف سفالی). صبح روز بعد بادامها را پوست کنده، هسته خرماها را درآورده و آنها را به شکل پوره درآورید. حدود 5ر2 اونس آبنبات شکری و 8ر1 اونس کره را به این خمیر افزوده و مثل آبنبات لیس بزنید. این کار به بهبود سریعتر بیماران مبتلا به یرقان یاری خواهد نمود.

حدود 59 میلی لیتر گلاب و 15 قطره روغن چوب صندل را به پوره بادام (5 عدد) افزوده و این مخلوط را درون بطری به خوبی تکان دهید. این پوره یا خمیر را روی صورت و بدن سه مرتبه در روز قرار داده تا از لک پوست رها شوید. لایه ضخیم تری از این پوره را روی نقاط تیره قرار داده و پیش از شستشو به مدت نسبتاً طولانی گذاشته بماند.

10 عدد بادام را آسیاب و به پوره تبدیل کنید. آن را با خامه پف کرده بیامیزید و روی پوست به اسم مرطوب نماینده قرار دهید. این کار برای پوست خشک بسیار عالی بوده، بافت آن را بهبود بخشیده و نرم می سازد.

این لطف طبیعت است که چنین مواد غذایی طبیعی بسیار عالی مانند بادام را به ما ارزانی داشته است. مسئولیت ما در قبال آن استفاده صحیح از چنین موهبتی است.

منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون

به "فوائد شگفت انگیز خیساندن پیش از مصرف بادام در آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد شگفت انگیز خیساندن پیش از مصرف بادام در آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید