خواصی عظیم نهفته در گردویی کوچک

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، به دلیل محتوای اسیدهای چرب امگا -3، سبب کاهش شدت علائم آرتریت روماتوئید و خارش وخشکی پوست میگردد.مصرف گردو به دلیل محتوای بالای انرژی و مواد مغذی، برای افرادی که اشتهای کمی دارند (مثل افرادی که دوره نقاهت بیماری را می گذرانند) مناسب است.

خواصی عظیم نهفته در گردویی کوچک

خواصی عظیم نهفته در گردویی کوچک

نویسنده:آرزو حقیقیان رودسری

نقش گردو در سلامت:

گردو به حفظ سلامت قلب یاری می نماید. اسید لینولئیک می تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. بعلاوه اسید لینولئیک و اسید آلفا لینولنیک واسید چرب امگا -3 از تشکیل لخته های خونی جلوگیری می نمایند و اثر محافظتی در برابر حملات قلبی دارند. مطالعات نشان می دهند که دریافت 2 گرم در روز از این ترکیب (میزانی که در 30 گرم گردو وجود دارد)، برای نشان دادن این فواید کافی است.

دو مطالعه نشان داده اند مردمی که گردو می خورند به میزان کمتری درمعرض بیماری های کرونری قلب قرار می گیرند.

گردو خاصیت کاهش دهندگی فشار خون را داراست.

به دلیل محتوای اسیدهای چرب امگا -3، سبب کاهش شدت علائم آرتریت روماتوئید و خارش وخشکی پوست میگردد.

مصرف گردو به دلیل محتوای بالای انرژی و مواد مغذی، برای افرادی که اشتهای کمی دارند (مثل افرادی که دوره نقاهت بیماری را می گذرانند) مناسب است.

اسید الاژیک، فلاونوئیدی است که در چندین نوع توت یافت می گردد گردو بدلیل دارا بودن این ترکیب سبب مهار رشد سلول های سرطانی شده و آرام بخش اعصاب است که به خوابیدن انسان یاری می نماید.

گردو دارای ترکیباتی به نام استرول می باشد که بطور طبیعی در ترکیبات گیاهی وجود دارد و از نظر شیمیایی مشابه کلسترول می باشد. بخشی از استرول های گیاهی در جهت هضم غذا جذب نمی شوند و مانع جذب کلسترول در جریان خون می گردند. 30 گرم گردو حاوی 50 میلی گرم استرول گیاهی است که به اعتقاد محققان می تواند محافظت نماینده از قلب و پیشگیری نماینده از سرطان باشد.

طریقه نگهداری گردو:

به هنگام خرید گردو باید به خشک بودن و تازگی آن توجه کنیم. گردو نباید نرم و انعطاف پذیر باشد. بوی رطوبت یا تندی هم نباید بدهد، زیرا میزان زیاد روغن در گردو آن را مستعد فساد می نماید.گردو به دلیل محتوای زیاد چربی های غیر اشباع با چند پیوند دوگانه، بیشتر از سایر مغزها قابلیت فاسد شدن دارد، ولی با نگهداری صحیح می توان از فساد آن جلوگیری نمود.گرما، رطوبت و نور، فساد گردو را سرعت می بخشند.گردو با پوست به مدت 6 ماه تا یکسال در جای خنک قابل نگهداری است و برای مدت طولانی تر باید در یخچال و یا در فریزر نگهداری گردد. گردوی بدون پوست بهتر است تا زمان استفاده از آن دربسته بندی و در جای خشک و خنک باشد و درصورتی که بسته بندی نشده باشد باید طی 3 تا 4 ماه مصرف گردد. به طور کلی مغزها از جمله گردو به مدت 6 ماه در یخچال و یک سال در فریزر تازگی خود را حفظ می نمایند. اگر گردوی پوست گرفته کمی نرم گردد (البته بوی تند شدن ندهد) می توان آن را روی یک سینی پهن کرد و در دمای بسیار کم 150 درجه فارنهایت (60 درجه سانتیگراد) برای چند دقیقه در فر قرار داد.

علی رغم خواص بسیار مفیدی که درباره گردو گفته شد، به دلیل درصد چربی بالایی که درگردو وجود دارد نباید در مصرف آن افراط نمود. به طور معمول در یک رژیم 2000 کیلوکالری، مصرف 3 قاشق غذاخوری گردو احتیاج روزانه افراد را به اسیدهای چرب رفع می نماید.

منبع:نشریه دنیای تغذیه - ش100

منبع: راسخون

به "خواصی عظیم نهفته در گردویی کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواصی عظیم نهفته در گردویی کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید