آشتی با میوه ها و سبزی ها: لاغر کننده های طبیعی و قوی رژیمی

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، در این مقاله می خوام شمارو با چندین و چند میوه و صیفی جات آشنا کنم که لاغر کننده طبیعی هستند و با خوردن آن ها نه تنها چاق نمی شوید بلکه کلی ویتامین به بدنتان می رسه و لاغر کننده طبیعی هستند.

آشتی با میوه ها و سبزی ها: لاغر کننده های طبیعی و قوی رژیمی

میوه و سبزی ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

  • صیفی جات
  • میوه جات
  • سبزی ها

اینو مطمئن هستم که همه ما عاشق این سه دسته هستیم و از خوردنش لذت می بریم.

اما میوه ها هم به چند دسته تقسیم می شوند:

  • مرکبات: میوه لیموشیرین، میوه پرتقال، میوه نارنگی و لیموترش
  • هسته دار مثل میوه گیلاس، آلبالو و هلو
  • دانه دار مثل میوه سیب و گلابی و میوه زالزالک
  • بی هسته: میوه موز، میوه کیوی و نارگیل

و کلی میوه دیگر که با خوردن آن ها کلی لذت می بریم.

اما صیفی جات دارای خصوصیات خاصی هستند که با خوردنشان نه تنها کلی ویتامین به بدنمان می رسد بلکه باعث لاغری و تناسب اندام ما می گردد.

در اینجا می خواهم شما رو با چندین و چند صیفی جات و میوه که لاغر کننده قوی هستند آشنا کنم:

چه نوع میوه هایی برای لاغری مناسب اند؟

سیب

میوه ای که از زمان های قدیم محبوب همه افراد جامعه بود. میوه سیب های شیرین و ترش در رنگ های قرمز، زرد و سبز. این میوه برای کم کردن وزن عالی است و با کالری کم و حاوی فیبر یاری بسزایی در لاغری شما می کند. سیب را در هنگام شب و قبل از خواب بخورید.

گلابی

هر میوه ای که سرشار از فیبر باشد یاری به لاغری شما می کند. گلابی هم از این دسته میوه ها است. با خوردن میوه گلابی احساس سیری می کنید. گلابی حاوی پتاسیم است. برای قلبتان عالی است و کلسترول خونتان را پایین می آورد.

موز

هر وقت احساس گشنگی کردید میوه موز بخورید. شیرموز یکی از برترین و خوشمزه ترین میکس میوه ای در دنیاست که با خوردن آن در صبح کلی از ویتامین های بدن شما تأمین می گردد. البته بهتر است در این میکس از شکر استفاده نکنید. موز تنها میوه ای است که ویتامین B6 دارد. با خوردن موز خطر حمله قلبی و سکته قلبی را در خود کاهش دهید.

گریپ فروت

اگر می خواهید چربی هایتان همین امروز آب گردد یک عدد میوه گریپ فروت در طول روز بخورید. مخصوصاً در هنگام صبح. معجزه این میوه را خواهی دید. این میوه کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است.

بلوبری

بلوبری میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و با خوردن آن لاغری خود را تضمین کنید. بلوبری را با ماست قاطی کنید و از همین امروز با خوردن آن شاهد کاهش وزن خود باشید.

زغال اخته

زغال اخته میوه کم کالری و حاوی گلوسیدهای کمی است اما درعین حال سرشار از فیبر است. شاید به دلیل طعم ترش آن کمتر تمایل به مصرف این ماده غذایی داشته باشید. توصیه می گردد زغال اخته را به سالادهایتان اضافه کنید و از خواص آن لذت ببرید.

چه نوع صیفی جاتی برای لاغری مناسب اند؟

سیر

شاید باورتان نگردد سیر بدبو دارای فوایدی است که حتی قید بوی بد آن را خواهید زد و روزی یک عدد صبح ناشتا مانند قرص میل کنید تا تأثیر معجزه آسای آن را ببینید. سیر خیلی سریع باعث لاغری می گردد. سیر برای سلامت قلب و درمان سرماخوردگی و برونشیت عالی است. سیر با رقیق کردن خون شما از لخته شدن آن جلوگیری می کند و خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد.

چغندر

چغندر یا لبو بااینکه شیرین است کالری بسیار کمی دارد و با خوردن آن به کاهش وزنتان یاری کنید. ریختن لبو در ماست برای افراد دیابتی فوق العاده است.

کرفس

شاید اگر ورزشکار باشید در خصوص آب کرفس بعد از ورزش شنیده باشید. کرفس به دلیل کالری کم و فیبر بالا برای لاغری فوق العاده است. ساقه های کرفس سرشار از آب است و آب بدنتان را تأمین می کند. اگر در پی رژیم سخت هستید روزی چند لیوان آب کرفس بخورید. آب کرفس ادرارآور است و فراوری ادرار را افزایش می دهد. کرفس به کاهش وزن هم یاری می کند زیرا میل به خوردن شیرینی ها را کاهش می دهد.

هویج

از قدیم گفتند آب هویج بخور چشمات ضعیف نشه. اما نمی دانستید هویج برای لاغری فوق العاده است. زمانی که هویج و آب آن، بخشی از رژیم غذایی شما باشد، می تواند یاری کند که اضافه وزن خود را به راحتی از بین ببرید. هویج به متابولیسم بدن شما نیز یاری می کند.به بدن شما انرژی می بخشد و آن را کنترل می کند.مواد مغذی موجود در آن، به هضم چربی ها نیز یاری می کند و قند را به سوخت در بدن تبدیل می کند.

بروکلی

اگر عاشق سالاد هستید بروکلی را در آن لحاظ کنید. با خوردن بروکلی کم کالری تا مدت زمان طولانی سیر خواهید شد. مزایای تغذیه ای برو کلی بسیار زیاد است و یکی از قابلیت های آن یاری به رژیم غذایی است. این کلم یک منبع عالی فیبر است و یکی از گیاهان عالی است که به کاهش وزن یاری می کند. کلم بروکلی حاوی فیبر محلول و غیرمحلول است که از یبوست جلوگیری می کند و قند خون را متعادل نگه می دارد. یک فنجان کلم برو کلی شامل میزان ضروری پروتئین برای یک رژیم غذایی سالم است. کلم بروکلی آب بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث می گردد که کالری بسیار کمی داشته باشد. از طرفی به دلیل وجود فیبر بسیار بالا در آن منجر به کاهش وزن و لاغری می گردد.

قارچ

خوردن قارچ خام به صورت دو هفته متوالی باعث لاغر شدن می گردد. قارچ کم کالری گزینه خوبی برای جایگزینی غذاهای پرکالری است. قارچ به جای گوشت به عنوان پروتئین در غذاها می توانید بهره ببرید. قارچ برای افراد مبتلابه دیابت نیز عالی است.

زنجبیل

زنجبیل نه تنها برای سرماخوردگی با طعم تند آن در آب جوش به همراه عسل و لیموترش برترین دارو است بلکه برای لاغری و یاری در کاهش وزن برترین است. زنجبیل در درمان بیشتر سرطان ها مانند سینه و پوست و روده مورداستفاده قرار می گیرد. زنجبیل به کبد چرب نیز یاری می کند.

با خرید و خوردن میوه های تازه و خوشمزه برای سلامتی و اندام خود ارزش قائل باشید. با مصرف روزانه میوه و صیفی جات نام برده در رژیم غذایی خود بدون احتیاج به رژیم های سخت به سایز دلبخواه خود برسید.

منبع: اُکالا

به "آشتی با میوه ها و سبزی ها: لاغر کننده های طبیعی و قوی رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشتی با میوه ها و سبزی ها: لاغر کننده های طبیعی و قوی رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید