صنایع دستی

خطر انفجار در کمین کاخ سعدآباد

رئیس سابق کاخ سعدآباد در مراسم تودیع خود نسبت به قرارگیری این مجموعه در خطر انفحار به علت لوله های گاز فرسوده هشدار داد.

17 اردیبهشت 1401

راهنمای سفر به کمبریج، انگلستان

کمبریج، شهری احاطه شده در آثار معماری باشکوه و دیدنی است. شهری که در سنت و تاریخ غوطه ور است و آن را بیش از هر چیز به خاطر دانشگاه های تراز اولش در سطح جهان می شناسند. کالج های قدیمی این شهر میزبان تعدادی از بزرگترین دانشمندان جهان بوده اند. فضاهای سبز این...

6 اردیبهشت 1401

مرکز تبادل کتاب تهران، هدیه ای برای اهل کتاب و مطالعه

مرکز تبادل کتاب محلی است که از مدتی پیش حرکتی بسیار جالب و پسندیده توجه زیادی را به خود جلب کرده است. فرصتی پیش آمد تا گفتگویی با مدیر این مجموعه داشته باشیم.

8 اسفند 1400

10 جایی که قبل از مرگ باید دید

پس از 15 سال مسافرت دنیای و حرفه ای، به عنوان نویسنده سفر نامه، لیستی کاملا شخصی از مکان های مشهور دنیاگرد پسند، جمع آوری نموده ام که احساس می کنم ارزش بازدید دارند. بسیاری از بنا های این لیست جزو میراث دنیای یونسکو و از عجایب دنیا هستند و این موضوع تصادفی...

7 بهمن 1400

نامه ضرغامی به وزرای نفت و نیرو برای حمایت از فراوری صنایع دستی

ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نامه ضرغامی به وزرای نفت و نیرو برای حمایت از فراوری صنایع دستی ارسال شد.

27 دی 1400

وزیر میراث فرهنگی بر برطرف موانع توسعه گردشگری تمرکز نموده است

ایرنا/ براساس سخنان نماینده مجلس و آخرین اخبار بدست آمده، وزیر میراث فرهنگی بر برطرف موانع توسعه گردشگری تمرکز نموده است.

22 دی 1400

اولین مجوز کسب و کار مجازی گردشگری در کرمانشاه صادر شد

ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، اولین مجوز کسب و کار مجازی گردشگری در کرمانشاه صادر شد.

16 دی 1400

مهارت کلش بافی یک هنر سنتی دستی قدیمی و اصیل است

ایسنا/ براساس سخنان یک مربی سبدبافی و کلش بافی در قزوین، مهارت کلش بافی یک هنر سنتی دستی قدیمی و اصیل است.

9 آبان 1400

موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس یکی از جاذبه های نسبتا نو بوشهر است

خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس یکی از جاذبه های نسبتا تازه بوشهر است.

21 مهر 1400

آشنایی با دهکده سیدی بوسعید تونس و زیبایی هایش

دهکده سیدی بوسعید تونس روی یک صخره بزرگ و شیب دار قرار گرفته و با چشم انداز ها مدیترانه ای هیجان انگیز احاطه شده است. این مکان در مقابل سر و صدا و شلوغی تونس، مانند پادزهر و همچنین مقصدی مجذوب کننده برای گشت و گذار مردم محلی و بازدیدکنندگان است. خیابانهای...

4 شهریور 1400

کرونا آخرین ایستگاه مسائل اقامتگاه های بوم گردی خواهد بود؟

#کرونا همچنان در ایران می تازد و هنوز به ایستگاه سرانجامی نرسیده و در حالی که در پنجمین پیک خود به سر می برد، به بسیاری از فعالیت ها و مشاغل #گردشگری سرانجام داده است.

1 شهریور 1400

تکلیف سفر های نوروزی چه می گردد؟ خبرنگاران

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سفر های نوروزی با آغاز موج چهارم کرونا کاملا ممنوع خواهد شد و براساس پیگیری ها معین شده است که هم اکنون وزارت کشور، نیروی انتظامی و پلیس هدایت و رانندگی کشور درحال تدوین برنامه ای برای محدودکردن سفر های نوروزی...

16 فروردین 1400

گردشگری یزد در آستانه ورشکستگی، کرونا نان 500 هزار نفر را برید

سال 99 شروع خوبی برای فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی نبود و شرایط ویژه کرونایی، استانی نوپا در حوزه گردشگری همچون یزد را به زانو درآورد.

4 فروردین 1400

خبرنگاران یک باب سفره خانه سنتی در یزد به بهره برداری رسید

یزد- خبرنگاران - یک باب سفره خانه سنتی، شنبه شب در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسوولان در یزد به بهره برداری رسید.

4 اسفند 1399

معین برنامه های گردشگری بین المللی در دوران کرونا و پساکرونا

ایسنا/ براساس سخنان معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعیین برنامه های گردشگری بین المللی در دوران کرونا و پساکرونا صورت گرفت.

14 مهر 1399

پرونده کشتی های رافائل و پرسپولیس در بوشهر برای ثبت ملی تکمیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از تکمیل پرونده دو کشتی رافائل و پرسپولیس برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

1 مرداد 1399

پارک اسکان یاسوج 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت 35 درصدی پارک اسکان یاسوج خبر داد و گفت: در این پارک آلاچیق، 70 سکوی نشیمن، سوئیت و سرویس بهداشتی پیش بینی شده است.

13 تیر 1399

عملیات نجات مجروحان مالی جنگ کرونا

عملیات نجات مجروحان مالی جنگ با کرونا در کشور با اولویت تامین نقدینگی واحدها و بنگاه های آسیب دیده در حال اجرایی شدن است با این حال هنوز درباره خون رسانی به بنگاه های مجروح شده و از نفس افتاده تردیدهای جدی وجود دارد.

14 خرداد 1399

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی درگذشت پیشکسوت هنر قالی بافی اصفهان را تسلیت گفت

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور پیامی درگذشت یدالله صفدرزاده حقیقی پیشکسوت هنر قالی بافی اصفهان را تسلیت گفت.

30 اردیبهشت 1399

تبدیل کاروانسرای بلاآباد نایین به اقامتگاه سنتی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از تبدیل شدن کاروانسرای تاریخی بلاآباد این شهرستان به اقامتگاه سنتی در محور تاریخی و گردشگری شرق استان اصفهان خبر داد.

31 فروردین 1399
تعداد: (30)