هواوی همچنان پیشتاز شبکه های 5Gدر دنیاست

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، به تازگی مؤسسه پژوهشی مشهور Omdia گزارشی را درباره بازار تجهیزات مخابراتی منتشر نموده است که نشان می دهد هوآوی یکه تاز شبکه های موبایل نسل پنجمی (5G) در جهان است. این گزارش تحت اسم بازار تجهیزات مخابراتی شبکه های موبایل منتشر شده و داده های آن مربوط به سه ماهه اول سال 2021 میلادی است.

هواوی همچنان پیشتاز شبکه های 5Gدر دنیاست

گزارش منتشر شده نشان می دهد هوآوی از نظر اندازه فروش و عایدی، رتبه اول بازار 5G را در دنیا اختیار دارد. بعلاوه بر اساس این گزارش، منطقه آسیا - اقیانوسیه از نظر توسعه شبکه های 5G در دنیا پیشتاز بوده و نقش قابل ملاحظه ای را در شکل دهی شبکه دنیای 5G ایفا می نماید.

طبق اعلام مؤسسه Omdia، هواوی در سه ماهه اول سال 2021 مجدداً پیروز شده است صندلی نخست را در بازار دنیای تجهیزات 5G به دست بیاورد. پس از این کمپانی، شرکت های اریکسون، نوکیا و ZTE در صندلی های دوم تا چهارم قرار دارند. بعلاوه هواوی از نظر حجم تجهیزات عرضه شده هم پیشتاز است و ZTE، اریکسون و نوکیا در صندلی های بعدی قرار می گیرند. گزارش مؤسسه Omdia نشان می دهد از نظر عایدی هم هوآوی در صندلی نخست بازار تجهیزات مخابراتی 5G واقع شده است.

آمار های اعلام شده نشان می دهد تا کنون در چین 819,000 ایستگاه زمینی 5G ایجاد شده است و 70 درصد ایستگاه های 5G دنیا، در فصل اول 2021 در این کشور قرار داشته اند. بر همین اساس چین عظیم ترین شبکه مستقل 5G دنیا را توسعه داده و در زمینه فناوری شبکه های موبایلی، جزء کشور های پیشرو است.

اخیراً رئیس دوره ای هوآوی در یک مصاحبه، اطلاعات جالبی را ارائه نموده است. بنا بر گفته های اریک یو، در سال 2009 هنگامی که شبکه های 4G در نروژ و سوئد در حال راه اندازی بود، کمپانی هواوی پژوهش در زمینه 5G را شروع نموده بود. بعلاوه هواوی در سال 2017، یعنی دو سال پیش از تجاری شدن شبکه های 5G، تحقیقات خود را در حوزه شبکه های 6G شروع نموده است. انتظار می رود شبکه های 6G در سال 2023 به حالت تجاری برسند.

در سرانجام باید گفت هواوی به اسم عظیم ترین شرکت مخابراتی دنیا، نقش مشخص کننده ای در پیشبرد فناوری های ارتباطی از جمله 5G دارد. تکنولوژی مدرن، امنیت بالا و قیمت رقابتی از عواملی هستند که بسیاری از کشور های دنیا را به همکاری با هواوی برای توسعه زیرساخت های مخابراتی علاقه مند نموده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "هواوی همچنان پیشتاز شبکه های 5Gدر دنیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی همچنان پیشتاز شبکه های 5Gدر دنیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید