همه گیری کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، نتایج آنالیز ها نشان می دهد، همه گیری کووید 19 و شرایط ایجاد شده ناشی از آن منجر به تلفات بیشتر ناشی از بیماری مالاریا شده و 627 هزار مورد مرگ در اثر آن به ثبت رسیده است.

همه گیری کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ توسعه زندگی به نقل از سی جی تی ان، کوشش های دنیای برای کاهش سرعت همه گیری کووید19 خسارات زیادی را بر مرگ های ناشی از مالاریا وارد نموده است، به طوری که تعداد زیادی از بچه هایی که در منطقه ها فقیرنشین زندگی می نمایند بر اثر بیماری منتقله از پشه جان خود را از دست داده اند.

در سال 2020 بیش از 241 میلیون مورد مالاریا و 627 هزار مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به آن در دنیا رخ داد؛ گزارش دنیای مالاریا که به وسیله سازمان دنیای بهداشت (WHO) منتشر شد، حاکیت از آن دارد که این سال شاهد 69 هزار مرگ و میر و 14 میلیون موارد ابتلای بیشتر به نسبت سال 2019 بوده است.

در این گزارش آمده است که تقریباً دو سوم از این مرگ و میرهای اضافی یا به عبارتی 47 هزار مورد، به اختلال در ارائه پیشگیری، تشخیص و درمان مالاریا در طول همه گیری مرتبط بوده است.

نزدیک به 96 درصد از مرگ و میرها و 95 درصد موارد در جنوب صحرای آفریقا ثبت شده است. متأسفانه، بیش از 80 درصد تلفات به تابوت های کوچک احتیاج داشتند؛ قربانیان بچه ها زیر 5 سال بودند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان دنیای بهداشت گفت: حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر کووید 19، دستاوردهای دنیای علیه مالاریا کاهش یافته بود. این پاندمی بر توزیع پشه بندها و داروهای مرتبط در کشورهای آسیب دیده تأثیر گذاشته بود. در نتیجه، بخش بهداشت عمومی دنیای انتظار داشت که مرگ و میر ناشی از مالاریا در منطقه افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "همه گیری کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید