آیا کارگزاری ها مشکل سهام عدالت را حل می نمایند؟

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، شرکت سپرده گذاری مرکزی برای معین تکلیف سهام عدالت 600 هزار نفر ضرب الاجل معین نموده است و کارگزاری ها فقط تا سرانجام امروز فرصت داشتند تا به هر مشتری جداگانه پاسخ دهند که مشکل تقاضای فروش 30 درصد سهام عدالت آن ها چیست و اگر کسی پاسخی ندهد، برخورد انضباطی با آن کارگزاری انجام می گردد. این کار در کارگزاری ها به چه شکلی اجرا شده است؟

آیا کارگزاری ها مشکل سهام عدالت را حل می نمایند؟

مطلع

محمدرضا سرافزاز، مدیر عامل کارگزاری مطلع معتقد است که این کار در فرصتی که داده شده قابل انجام نیست.

ملت

مهدی پورستار، مدیرعامل کارگزاری بانک ملت نیز در این خصوص به وبلاگ توسعه زندگی گفت: ما هر سهمی که قابل فروش باشد، می فروشیم؛ چه دلیلی وجود دارد که نفروشیم. مسائل سهام عدالت پیچیدگی زیادی دارد که با اقدامات این چنینی حل نمی شود.

فارابی(سامانه سعدی)

بابازاده، مدیر عامل کارگزاری فارابی و سامانه سعدی با تاکید بر این که این مسئله برای ما موضوعیت ندارد، مطرح کرد: به محض این که اطلاعات سهامداران سهام عدالت به دست ما برسد ظرف 24 ساعت آن را می فرشیم مگر این که نمادی بسته باشد.

اما یک منبع مطلع در مورد بانک هایی که بیشترین اعتراض را از سوی سهامداران سهام عدالت دارند به وبلاگ توسعه زندگی گفته است که بانک هایی مثل صادرات و سپه نارضایتی بیشتری دارند.

سپه

بزرگ ثابت، مدیر عامل بانک سپه در واکنش به بعضی از شنیده ها مبنی بر اینکه نارضایتی هایی از سوی تعدادی از مشتریان سهام عدالت در مورد تاخیر در زمان فروش یا پرداخت وجوه مشتریان کارگزاری بانک سپه وجود دارد، گفت: این موضوع را تکذیب می کنم، به جز در مواردی نادر همه این کارها به صورت روزانه و با زحمات فراوان همکاران ما در حال اجرا است. خیلی از این مسائل به ایراداتی که در اطلاعات اولیه هویتی سهامداران محترم وجود دارد، برمی شود و ما براساس اطلاعاتی که شرکت سپرده گذاری در اختیار ما قرار می دهد، نسبت به فروش سهام شان اقدام می کنیم.

وی مطرح کرد: چون مشتریان سهام عدالت به طور مستقیم مشتری ما نیستند و غالبا به بانک ها مراجعه نموده اند، طبیعتا احتیاج هست که اطلاعات هویتی و سهامداری شان راستی آزمایی شود و یا گاهی به دلیل ناقص بودن این اطلاعات وجوه قابل پرداخت نیست.

وی اضافه کرد: ما علاوه بر مشتریان بانک سپه که مشتریان اصلی ما هستند، بر اساس توافق موجود سهام مشتریان سهام عدالت پست بانک، بانک قوامین، کوثر و حکمت را نیز فروخته و نسبت به پرداخت وجوه حاصله پس از دریافت از شرکت سپرده گذاری و راستی آزمایی آن اقدام می نمائیم .طبیعتا سیل کارهایی که به سمت ما آمده، خیلی بیشتر از بقیه بانک ها بوده که احتیاج به کار و هماهنگی و دقت بیشتری دارد.

ثابت در انتها تاکید نمود : از آنجایی که از ابتدا فرایند فروش سهام عدالت با قدری تعجیل آغاز شد طبیعتا، تا شکل گیری فرآیندهای دقیق تر، با ناهماهنگی ها و اشکالاتی روبرو شدیم اما در حال حاضر با همکاری همه نهادهای مسئول، فرایند فروش و تسویه وجوه تقریبا به روز شده است و ازین پس، با تدابیری که اتخاذ شده مشتریان محترم سهام عدالت نظیر سایر مشتریان کارگزاری در کمترین زمان ممکن به وجوه حاصل از فروش سهام شان خواهند رسید.

منبع: تجارت نیوز

به "آیا کارگزاری ها مشکل سهام عدالت را حل می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کارگزاری ها مشکل سهام عدالت را حل می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید