طرح درج قیمت فراوری روی کالا در کشور اجرایی می گردد، وجود شبکه توزیع 4 برابری کالا در ایران

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، معاون وزیر صمت با اشاره به اجرای طرح درج قیمت بر روی کالا ها گفت: هدف این طرح رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده است لذا با اجرای این طرح قیمت ها 40 الی 50 درصد کاهش پیدا می نماید.

طرح درج قیمت فراوری روی کالا در کشور اجرایی می گردد، وجود شبکه توزیع 4 برابری کالا در ایران

به گزارش گروه مالی وبلاگ توسعه زندگی عباس تابش عصر امروز در نشست تشریحی درج قیمت فراوری کالا که با حضور فراورینمایندگان منتخب استان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت و معدن با بیان اینکه باید قیمت کالا در بازار منطقی قیمت گذاری گردد، اظهار کرد: از سالیان قبل حداقل و حداکثر قیمت ها بدون هیچ الزام و فشار به وسیله فراوری نمایندگان به سازمان حمایت ارائه شده و اطلاعات آن ها را داریم لذا تصمیم گیری معین میانگین قیمت منطقی آسان تر است.

وی با اشاره به رصد 84 هزار کالا در کشور به وسیله وزارت صمت گفت: اعتقاد دارم که فراوری سخت است، چون تحریم هست، تامین مواد اولیه، بازار سرمایه و ... بنابر این مدیریت کردن فراوری سخت تر است.

معاون وزیر صمت با اشاره به وجود شبکه بیشمار توزیع در گیلان بیان نمود: ایران نسبت به جهان چهار برابر بیشتر شبکه توزیع دارد و در این عدد قیمت فراورینماینده، مالیات بر اساس آن محاسبه می گردد و مثل فاکتور فروش می باشد و مسوولیت با همان شرکت است لذا در هر مقطعی سازمان حمایت یا هر مدعی المعلومی وارد گردد و قیمت بالاتر باشد مشمول تخلف گران فروشی خواهد شد.

به گفته تابش بازرسین تعزیرات، سازمان صمت و جهاد که مراجعه می نمایند به استناد ماده 15 قانون نظام صنفی؛ توزیع نماینده باید روی شلف، قیمت مصرف نماینده را نصب نماید و گرنه تخلف نموده است.

وی با بیان اینکه سود حلقه شرکت های پخش از 30 درصد نباید بیشتر گردد، توضیح داد: دو گروه مصرفی کم دوام و بادوام دو گروه پخش هستند و بر این اساس به کالا های مصرفی بیشتر از 30 درصد هزینه و سود تعلق نمی گیرد و از 30 درصد نباید بیشتر نباشد و در گروه دوم سرمایه ای بادوام 20 درصد بیشتر تعلق نمی گیرد، بعلاوه تخفیف فراوری نماینده برای تحریک تقاضا می تواند انجام گردد و تا 3 درصد آن مجاز است.

معاون وزیر صمت با تاکید بر لزوم کنترل قیمت کالا در کشور گفت: هدف این طرح رسیدن کالا با قیمت واقعی به دست مصرف نماینده است لذا با اجرای این طرح قیمت ها 40 الی 50 درصد کاهش پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "طرح درج قیمت فراوری روی کالا در کشور اجرایی می گردد، وجود شبکه توزیع 4 برابری کالا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح درج قیمت فراوری روی کالا در کشور اجرایی می گردد، وجود شبکه توزیع 4 برابری کالا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید