توافقات جدید بانکی و گمرکی ایران و سوریه

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، وزیر راه و شهرسازی از توافقات اجرایی جدید در سه زمینه بانکی، گمرکی و حمل و نقل بین تهران و دمشق اطلاع داد.

توافقات جدید بانکی و گمرکی ایران و سوریه

به گزارش گروه مالی وبلاگ توسعه زندگی، محمد اسلامی صبح امروز و در همایش تجاری ایران و سوریه که با حضور وزرای مسکن دو کشور در اتاق بازرگانی ایران برگزار گردید، گفت: از این پس بخش خصوصی فضای جدیدی را برای همکاری با سوریه تجربه خواهند کرد.

وی اضافه نمود: طی یک سال گذشته درکمیسیون مشترک مالی ایران و سوریه گام های بزرگی برداشته شد و تنظیمات برنامه ای و تبادلات افزایش یافته است. اسلامی اضافه نمود: پیروزی های مقاومت در سوریه زمینه را بیش از گذشته برای همکاری های دو کشور فراهم نموده است. پروژه های مسکونی و ساختمانی در سوریه از جمله اولویت های این کشور است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امشب سند همکاری های ایران و سوریه امضا خواهد شد. شرکت های زیر ساخت حمل و نقل و مادرتخصصی شهرک های مسکونی با شرکت های متناظر خود در سوریه همکاری خواهند داشت و شرکت های خصوصی می توانند از این دو شرکت برای شرکت در مناقصات و انجام پروژه ها استفاده نمایند.

اسلامی درباره حل مشکل ضمانت نامه های بانکی نیز گفت: برای حل این موضوع می توانیم ضمانت نامه از شرکت های ایرانی را در ایران دریافت کنیم تا زمینه برای کار فراهم گردد.

وزیر راه اضافه نمود: دستورات بشار اسد رییس جمهور سوریه برای همکاری با ایران در زمینه بازسازی این کشور باعث می گردد تا ابهامی در همکاری در این زمینه باقی نماند.

وی شرح داد: حداکثر سهم یک شرکت ایرانی در سوریه 49 درصد و سرمایه آن نیز 100 میلیون لیر است. توافق کردیم که شرکت دولتی مشترک ایران و سوریه را ایجاد کنیم و شرکت های خصوصی از این طریق پروژه ها را تحویل بگیرند. با این روش دیگر شرکت های خصوصی در زمینه ضمانت نامه مسئله ای نخواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توافقات جدید بانکی و گمرکی ایران و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقات جدید بانکی و گمرکی ایران و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید