انتقاد تند بازیگر سریال پایتخت از مجوز کارگردانی محمدامین کریم پور

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، امیر سیدزاده که در پایتخت6 نخستین تجربه بازیگری خود را پشت سرگذاشت گرچه شاید در حوزه بازیگری نامی تازه است، اما از آن دسته از تهیه کنندگان سینما است که معمولاً تهیه کنندگی آثار کارگردانان فیلم اولی را به عهده می گیرد. آثاری که به گفته خودش به خاطر سختی ها و پیچیدگی هایی که دارند، کمتر تهیه کننده ای ریسک حضور در آن پروژه ها را می پذیرد.

انتقاد تند بازیگر سریال پایتخت از مجوز کارگردانی محمدامین کریم پور

مادر قلب اتمی، پاسیو، شماره 17 سهیلا، آمین خواهم گفت و زندگی جای دیگری است از جمله فیلم هایی هستند که نام سیدزاده به عنوان تهیه نماینده در آن ها ثبت شده است سیدزاده سال گذشته نیز با فیلم تعارض (ریست) به کارگردانی محمدرضا لطفی، کارگردان جوان سینمای ایران در بخش نگاه نوی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

سیدزاده در مصاحبه با وبلاگ توسعه زندگی درباره حضور اینفلوئنسر ها در حوزه بازیگری گفت: نفس این که کسی کارگردان باشد ایرادی ندارد، اما باید شرایط کارگردانی را داشته باشد و از راستا قانونی وارد عرصه گردد. این راستا یک فرایند تعریف شده ای را دارد که این فرآیند تعریف شده هم باید در ضوابط وزارت ارشاد باشد هم در کانون کارگردانان و هم آن عضوی که این فرد را به عنوان کارگردان کارگردان می پذیرد.

وی اضافه نمود: قبلاً روال صدور مجوز ساخت این طوری بود که اگر می خواستند کارگردان را تجدید صلاحیت بنمایند بر اساس معیار هایی معین نمره هایی به او می دادند می گفتند فیلم کوتاه چه ساخته است، دستیار کارگردانی نموده است یا خیر، تجربه پشت دوربین دارد، تجربه جلوی دوربین چه دارد، فرد امتیازاتی را می آورد که اگر به اتفاق آرای اعضای شورای پروانه ساخت یا هر نهاد دیگری که مسئولش بود به حد نصاب می رسید مجوز کارگردانی می گرفت و یک روال طبیعی بود. بعد از مدتی این آمد زیر نظر کانون کارگردانان که کارگردان اولی را فقط کانون کارگردانان تأیید صلاحیت می کرد و اعلام نظر می کرد. به نظر من دوران خوبی بود بعد آمدند این امتیاز را از کانون کارگردانان گرفتند دادند دست ارشاد و دوباره همان روال قبلی شد تا الان هم ادامه داشت. البته دو سالی هست ورودی به حیطه کارگردانی بچه بازی شده است.

او ادامه داد: ظاهراً دیگر هیچ قانونی جز قانون سرمایه بر این بخش حاکم نیست. هر کس پول دارد می رود حرکت فرهنگی می نماید حتی در قالب کلیپ های سطحی پایکوبی. بعد می گویند به این افراد هم مجوز کارگردانی بدهیم. در توجیه قضیه هم می گویند که ما آنالیز کردیم. دو سه فیلم کوتاه ساخته بود و سابقه داشت و خودشان می دانند همه توجیهات شان بی فایده است. اصل قضیه چیز دیگری است و این ها نمی خواهند بپذیرند که یک کار خلاف قانون نموده اند و این کار خلاف قانون، خودش را نشان داده است چرا که اهالی هنر نسبت به این قضیه عکس العمل نشان دادند.

سیدزاده اظهار کرد: من خودم شخصاً تحت هیچ شرایطی با توجه به آنالیز هایی که کردم با مجوز دادن به این آقا موافق نیستم و نخواهم بود. به چند دلیل، چون فرآیند قانونی را طی ننموده است. دلیل دوم این است که آقایان می گویند ما نمی توانیم بگوییم این آقا صلاحیت دارد یا نه، اتفاقاً اشتباه شما همین است. شما هستید که باید بگویید این صلاحیت دارد یا نه، یکی از صلاحیت ها سابقه و فعالیت کاری و رزومه اخلاقی طرف است. مگر می گردد کسی بیاید در فضای اینستاگرام مطابق با عرف و فرهنگ جامعه ما کار نکند اصلا مسائل دینی را کنار بگذارید مطابق با عرف و فرهنگ جامعه ما نباشد و بعد بگوییم به ما ربطی ندارد این مسائل مگر می گردد. کسی هنجارشکنی کند بعد ما بگوییم به ما ربطی ندارد. مگر می گردد کسی کلیپ پایکوبی دختر و پسر در اینستاگرامش بگذارد ما بگوییم به ما ربطی ندارد این چه مزخرفاتی است که آقایان مسئول فرهنگی تحویل می دهند حتماً ربط دارد حالا که شما می گویید به ما ربط ندارد به اهالی هنر ربط دارد. حالا ببینید عکس العمل ها را؛ ربط دارد که سرتان آوار شده است.

وی اضافه نمود: درست است که شرایط فرهنگی ما مبتذل و بی قانون شده است، اما دیگر نباید آنقدر بی دروپیکر باشد که هر کاری شما کردید اهالی هنر هم ساکت بنشینند و هیچ عکس العملی نشان ندهند. این نمی گردد. من خودم با این قضیه مخالفم و امیدوارم که این پروانه کارگردانی نقض گردد و به جد می گویم این پروانه کارگردانی لغو خواهد شد.

این تهیه نماینده سینما اضافه نمود: آن هایی که از این کار حمایت می نمایند ببینید چند درصد هستند. آیا به یک درصد می رسند؟ نمی رسند. عمده این است که نفس قضیه خطا و اشتباه بوده به دلایلی که برشمردم آن هایی هم که از این قضیه طرف داری می نمایند و می گویند عرصه باید باز باشد و جا برای کسی تنگ نمی گردد این ها همه درست و قبول، اما اولاً ببینید این موافقان چند نفر هستند؟ و معیارهایشان چیست؟ معیار هایی است که کاملاً غیرقانونی است، کاملاً براساس هنجارشکنی و مسائل غیراخلاقی است. چه کسانی حامی این قضیه هستند؟ بروید مانیفست کسانی که حامی این پروانه کارگردانی هستند را آنالیز کنید ببینید گذشته شان چه بوده چه پشتوانه هنری دارند. ببینید کجای این هنر مملکت ایستادند؛ بنابراین آقایان فرهنگی باید این اشتباه را بپذیرند و این پروانه باید لغو بگردد و اگر لغو نگردد تبعاتش حالا حالا ها دامن گیر این آقایان خواهد بود.

منبع: فرارو

به "انتقاد تند بازیگر سریال پایتخت از مجوز کارگردانی محمدامین کریم پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد تند بازیگر سریال پایتخت از مجوز کارگردانی محمدامین کریم پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید