مهرداد محمدی: پرسپولیس را تشویق می کردم اما لیدر نبودم

به گزارش وبلاگ توسعه زندگی، خیلی دوست داشتم در کنار علی آقا کریمی بازی کنم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. چون او بازیکنی بود که واقعاً در بازی ها کار را درمی آورد و پاس های هُلو می داد!

مهرداد محمدی: پرسپولیس را تشویق می کردم اما لیدر نبودم

مهرداد محمدی، از تهران تا آوس

بدون شک یکی از بهترین لژیونرهای این فصل فوتبال ایران مهرداد محمدی است که در باشگاه دپورتیوو آوس پرتغال بازی می نماید. او که بارها تأکید نموده پرسپولیسی است و در کودکی و نوجوانی به ورزشگاه می رفته تا این تیم را تشویق کند، طی سال های اخیر همواره یکی از اهداف پرسپولیس برای انتقال به این تیم بوده. موضوعی که هیچ گاه محقق نشد و محمدی از راه آهن به سپاهان و از این تیم اصفهانی راهی لیگ پرتغال شد. مهرداد محمدی درباره اینکه سال ها قبل برای تماشای بازی های پرسپولیس به ورزشگاه آزادی می رفت، می گوید: سال ها قبل به ورزشگاه می رفتم و بازی های پرسپولیس را از نزدیک تماشا می کردم. آن بالا(بین تماشاگران) بودم و با بچه ها پرسپولیس را تشویق می کردیم اما لیدر نبودم. هیچ ترسی ندارم که بگویم هوادار پرسپولیس هستم و خوشبختانه این مسأله را بارها هم گفته ام. البته در یک مقطع بحث جدی مطرح شد که به پرسپولیس بیایم و حتی کارهای انتقال هم در حال نهایی شدن بود اما به یکباره پرسپولیس سراغ یک بازیکن دیگر رفت و دیگر حتی به من زنگ هم نزدند. من هم به سپاهان رفتم و خدا را شکر می کنم که به این تیم خوب رفتم. انتقالی که واقعاً برای من ایده آل بود. من در سپاهان رشد کردم و در نهایت هم دیدید که به لیگ پرتغال رفتم. البته در سال های نخست حضور در سپاهان هم پیشنهادهایی از اروپا داشتم اما مسئولان گفتند بمان. پیشنهادهایی از یونان و چک بود که رد کردم و در نهایت ابتدای این فصل به آوس رفتم.

مهرداد محمدی با انتقال به سپاهان تبدیل به یک بازیکن کلیدی در این تیم شد. هر چند او به جای نوک خط حمله بیشتر در کناره های زمین مورد استفاده قرار می گرفت اما در کل از حضور در این تیم راضی است: بعد از رفتن به سپاهان فهمیدم که هر بازیکنی باید تجربه حضور در این باشگاه را به دست بیاورد. چون واقعاً تیم بزرگی است و امکانات فوق العاده ای دارد. سه سال در سپاهان بودم اما هیچ بدی از مردم اصفهان، تماشاگران و مدیران باشگاه ندیدم و هر چیزی از سپاهان بگویم، کم گفته ام. الان هم تیم مورد علاقه ام سپاهان است و آرزوی پیروزیت برای آنها را دارم. امیدوارم روزهای پیروزی را در ادامه لیگ و در صورت برگزاری رقم بزنند و به صندلیی که مورد نظرشان است، برسند.

امکان ندارد شما با مهرداد محمدی صحبت کنید و این مصاحبه وارد قسمت فان و شوخی نگردد. او در پاسخ به این سؤال که اگر می خواستی یک اسم و فامیل دیگر برای خودت انتخاب کنی ...، می گوید: همین مهرداد محمدی خیلی خوب است. البته امیرخان (قلعه نویی) آن اوایل فوتبالم به من گفت به تو می خورد که اسمت مصیب باشد و انگار مهرداد اسم فرهنگی تو است. البته امیرخان همواره شوخی می کرد اما خیلی نکته ها به من یاد داد و از بازی زیر نظر او راضی بودم.

بازیکنانی که از کودکی به یک تیم خاص علاقه دارند، قطعاً آرزوی بازی در کنار بازیکنی از این باشگاه را داشته اند. محمدی درمورد اینکه علاقه دارد و یا داشت کدام بازیکن کنار او بازی کند، می گوید: خیلی دوست داشتم در کنار علی آقا کریمی بازی کنم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. چون او بازیکنی بود که واقعاً در بازی ها کار را درمی آورد و پاس های هُلو می داد! یکی، دو نفر را دریبل می زد و پاس می داد. خیلی خوب بود که علی آقا کریمی کنار یک مهاجم باشد اما این اتفاق قسمت من نشد.

خیلی از بازیکنان به دلیل شیوع ویروس کرونا و در دوران قرنطینه تمرینات خود را در خانه انجام می دهند. محمدی در پاسخ به این سؤال که در این دوران به چه کاری مشغول است، اینگونه صحبت می نماید: در قرنطینه فقط روزی یک ساعت طبق برنامه مربیان تیم تمرین می کنیم. بازی هایی هم انجام می دهیم و برای خودمان سرگرمی به وجود می آوریم ولی واقعاً این قرنطینه خیلی طول کشید و اصلاً معلوم نیست چه زمانی خاتمه پیدا می نماید. ضمن اینکه شروین، همان رفیق معروفم اینجاست و از فاصله نقی تا نقی (سریال پایتخت) کال آو دیوتی بازی می کنیم که بازی خیلی جذابی است. همچنین در شرف ازدواج هستم و همسرم در بازی های کامپیوتری پایه و کنارم خواهد بود.

مهرداد محمدی در لیگ برتر پرتغال عملکردی استثنایی داشته و در 20 مسابقه 7 گل به ثمر رسانده، 5 پاس گل داده و در دریافت پنالتی نیز پیروز بوده است. او که با انجام بازی های خوب خود در تیم آوس صندلی ثابتی هم در اردوهای اخیر تیم ملی ایران پیدا نموده، درباره آخرین اخبار از زمان ادامه رقابت های لیگ برتر پرتغال می گوید: از سرپرست تیم شنیدم که به احتمال 90 درصد شرایطی مثل لیگ بلژیک در پرتغال ایجاد گردد. باتوجه به اینکه یوفا با تعطیلی لیگ بلژیک مخالفت نموده، شاید لیگ برتر پرتغال هم ادامه پیدا کند، اما واقعاً در حال حاضر هیچ چیز معین نیست.

محمدی از بدشانسی آوس به عنوان یکی از دلایل قعرنشینی این تیم در لیگ پرتغال نام می برد: متأسفانه خیلی بدشانسی آوردیم و به خاطر اشتباهات فردی، پنالتی های زیادی به حریفان دادیم. در بیشتر مسابقات یک بر یک یا یک بر صفر جلو بودیم، اما مدام پنالتی دادیم و نتوانستیم به برد برسیم. مربیان ما نیز مدام تغییر کردند و کلاً خیلی بدشانس بودیم. البته خدا را شکر در دو، سه مسابقه اخیر به پیروزی رسیدیم و شرایط مان تا حدودی بهتر شد. برای ماندن در لیگ برتر پرتغال شانس داریم، اما کارمان خیلی سخت شده است.

ملی پوش ایرانی آوس درباره باشگاه فصل آینده اش هم صحبت می نماید و از پیشنهادهایی می گوید که در جابجایی زمستانی به دستش رسیده: من نیم فصل سه، چهار پیشنهاد داشتم ولی در تابستان اگر خدا بخواهد صد درصد از تیم آوس جدا می شوم و به تیم خیلی بهتری می روم. امیدوارم همه چیز بر وفق مراد پیش برود و پیراهن تیمی را بپوشم که بتوانم پیشرفت کنم.

به جز مهرداد محمدی، امیر عابدزاده و مهدی طارمی هم در لیگ پرتغال حضور دارند. مهرداد درباره عملکرد آنها هم صحبت می نماید: مهدی طارمی که واقعاً درخشیده و دیگر نمی توان راجع به او صحبت کرد. بازی های او مثل بمب در پرتغال ترکیده و فوق العاده بوده. به نظرم مهدی یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال بوده و عملکرد درخشانی ارائه داده. امیرعابدزاده قبلاً در پرتغال بود و خوب کار می کرد. من و مهدی هم بازی های خوبی انجام دادیم که موجب شد دید پرتغالی ها به بازیکنان ایرانی خیلی بهتر گردد.

منبع: ایران ورزشی

به "مهرداد محمدی: پرسپولیس را تشویق می کردم اما لیدر نبودم" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهرداد محمدی: پرسپولیس را تشویق می کردم اما لیدر نبودم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرداد محمدی: پرسپولیس را تشویق می کردم اما لیدر نبودم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید